Lágy, egyenletes megvilágítás komponálása a fotográfiában

2022. 07. 07. | Egyéb kategória

Christian analóg kamerával kezdte a karrierjét, majd a technológia fejlődésével áttért a digitális fotózásra, és egyik ügyfele kifejezett kérésére pedig a digitális középformátumra váltott. Azóta minden munkájához a Phase One középformátumú kamerarendszerét használja. Nagy hangsúlyt fektet a könnyed kompozíciókra, amelyekkel képeit sima és egyszerű tónussal emeli ki. Ami egy fényforrásnak tűnik, az nyolc különböző fénypontból áll össze.

A fotózásra Madridban, a Daylight stúdióban került sor, ahol Christian lehetőséget kapott arra, hogy az IQ4 150MP-el és a Blue Ring Schneider Kreuznach 80mm LS f/2.8 Mark II objektívvel lefotózhassa az új Mash E5 motorkerékpárt. Az első kompozíció a motorra fókuszál, az egész jeleneten keresztül 8 Profoto vakut használ. Az XF IQ 4 150 MP innovatív funkciói hasznosnak bizonyultak, mivel lehetővé tették, hogy tetheringel fényképezzen, és mind a nyolc lámpát kezelje. Christian így képes volt egy lépéssel távolabb lépni a kamerától, de mégis kezében tartsa az egész kompozíciót és a világítást.

A második sorozatban Christian mind a modellt, mind pedig a motorkerékpárt szerette volna kiemelni. A fotóállvány és a fresnel fény hozzáadásával a beállítás stúdióhatást kap, és megvilágítja a hátteret. Általában a Schneider Kreuznach 120 mm LS f/4.0 macro-val fényképez, de erre az alkalomra a 80 mm-es MRK II objektívhez nyúlt, amely a legjobb részletet és felbontást kínálta a fényösszeállításban.

A stúdiókörnyezetben történő fotózás és a fények feletti teljes kontroll, ami közvetlenül a kamerán keresztül fények teljes ellenőrzését is magába foglalja, hihetetlen időmegtakarítást jelent a fotós számára. Ez az oka annak, hogy Christian inkább a Phase One kamerarendszerrel fényképez, amely intuitív kezelést és iparágvezető képminőséget biztosít.

A stúdiókörnyezetben történő fényképezés és a kamerán keresztül történő teljes fényvezérlés hihetetlenül sok időt takarít meg a fotósnak. Ez az oka annak, hogy Christian inkább a Phase One kamerarendszerrel fényképez, amely intuitív kezelhetőséget és az iparág vezető képminőségét biztosítja.

CREDITS

A PROJEKT VEZETŐJE: BRANISLAV VOJNOVIĆ

A SASA Audiovizuális Archívum és Digitalizálási Központ szaktanácsadója.

OPERATŐR: JELENA POPOVIĆ

A SASA Audiovizuális Archívum és Digitalizálási Központ szaktanácsadója

OPERATŐR: STEFAN VLASTIĆ

A SASA Audiovizuális Archívum és Digitalizálási Központ szakértő-tanácsadója

KÉZIRAT-KEZELÉS: ŽELJKO MLADIĆEVIĆ

A Szerb Nemzeti Könyvtár kurátora

VIDEOKLIP: BORIS MILJKOVIĆ