Izland a tűz és a jég földjeként számontartott hely, amely számos értéket kínál egy fotós számára. – döbbenetes természeti csodák, akár csak a 60 méter magas Skogafoss-i vízesés, a meredek bazalt ormok Arnarstapiban, a jégbarlangok Vatnajökullban és a méltán híres északi fény.
A kiszámíthatatlan időjárás is izgalmassá teszi az izlandi tájat. Egyik pillanatban készítesz egy fotót, ami a napfényben úszik, a következőben sötétbe borul az égbolt egy és egy drámai látványvilág tárul eléd.
Peter Eastway, a Phase One nagykövete nemzetközileg ismert a tájképeiről, és utazással kapcsolatos fényképeiről. Peter többször ellátogatott Izlandra. Ebben a cikkben olvasóink betekintést nyerhetnek, hogy milyen rátalálni a legkülönlegesebb izlandi fotó helyszíneire. Ezekben a rendhagyó szituációnkban, szükséged van egy megbízható kamera rendszerre. Ebből az okból kifolyólag választotta Peter a Phase One-t. Ha tudni akarod miért, olvasd tovább a cikket.
Mivel ez egy semmihez sem fogható helyszín, fontos megbizonyosodni róla, hogy a lehető legtöbbet hozod ki a művészetedből, így jó, ha van melletted valaki, aki bővelkedik fotográfiai tudással, hogy csökkentsd a rizikó-faktort, amennyire csak tudod.
Mi teszi Izlandot olyan különlegessé?
Ha van olyan hely a világon, ahova érdemes ellátogatni egy tájkép készítő fotósnak, az Izland. Megvan benne minden, a meggyötört óceáni partok és a hatalmas vízesésektől kezdve, a tornyosuló vulkánokon át a fekete homokos tengerpartokig. Azonban érdemes szót ejteni a lélegzetelállító látványról. Legyen szó a kis falvakról, és templomokról, kanyargó utakról és világítótornyokról, egyszerűen imádom Izlandot, mint fotós helyszínt.
Emlékszem amikor végig sétáltam a Jökusárlón lagúnán az alkonyatban, hogy lefotózzunk egy jéghegyet, ami a parton állt. Telihold visszatükröződött a víz felületén és minden olyan csendes volt! A legemlékezetesebb élményt az egész összhatás nyújtotta, a fény minősége, a levegő tisztasága és maga a varázslat, hogy Izlandon lehetsz!
Középformátum használata a tájkép fotózásnál
Az emberek gyakran azt gondolják, hogy a 150 megapixeles felbontás teszi a tájképeinket jóvá. Bár ez a teljesítmény is fantasztikus, de ez leginkább a szenzor dinamikájának köszönhető. – az, hogy ki tudom emelni a fényeket és így is tökéletesen kirajzolódik minden részlet, amire szükségem van az árnyékokban az oka annak, hogy a középformátum fontos a tájképes irányzatban.
A Phase One nem csak egy kamera, hanem egy rendszer. A Phase One-nal gördülékeny a legnehezebb munkafolyamat is, az optikai szenzortól kezdve az utómunkáig, amit a Capture One-ban készítek. Egy IQ-4-et használok a Phase One XF, vagy XT-hez. Van egy 23mm, 55mm, 70mm, 80mm, 110mm, 180mm és 240mm objektívem különféle konfigurációkban a kameraváztól függően.
Fotózás egy Phase One rendszerrel olyan, hogy nem kell gondolkoznom a minőségen, mert már az exponáló gomb lenyomása után lélegzet elállító képeket kapok. – ez a tényező meghagyja számomra a kreativitás örömét a kép készítés folyamán.
Ha egyszer elsajátítod az ideális technikát egy középformátumú géppel, egyszerűen nem akarsz többé más kamerarendszert használni. Sokszor hallom más fotósoktól, hogy mennyire jó kameráik vannak, és biztos vagyok benne, hogy tényleg azok. De amikor ránézek egy Phase One-nal készült fájlra, valami egészen különlegeset látok. Az élesség, a tisztaság, és a fényesség, amely átszűrődik az egész folyamaton keresztül a végleges printig. Ez az én függőségem.
Ne vesztegess el egyetlen értékes percet sem, ha Izlandon vagy
Utazni egy csapat hasonszőrű gondolkodással megáldott fotóssal, olyan nézőpontokat nyitnak meg előtted, amelyek praktikus és kreatív lehetőségekre sarkallnak Téged. Az egyik legjobb, hogy láthatsz szakértőket élesben végezni a hivatásukat. Valamint azt is fogod látni, hogy más fotósok hogyan dolgoznak és reagálnak bizonyos helyzetekben. Úgy vélem, hogy a munka ezen módja igen termékeny, hiszen új ötleteket generál.